Ho an'ireo tsy mpino an'Andriamanitra ohatra, na olona no resahana na
firenena, dia ny siansa ara-java-misy (matérialisme) ihany mazàna no tena mibaiko ny fisainana sy ny fihetsika enti-miaina ka mitarika ho any amin'izay tanjona
katsahana.
Ho an'ny Malagasy indray (sy ny Tatsinana
sasantsasany) dia ny "Fanahy no olona" no tanisaina ombieny
ombieny, na dia voakilasy ho tsy mpino aza ny mihoatra ny antsasa-manila an'izy
ireo.
Ary ny finoana kristianina kosa sy ny Vaovao Mahafaly dia mampianatra fa
"mifanipaka" ny filan'ny nofo sy ny Fanahy", ka ity farany no tokony imasoana raha te ahatratra ny fahasambarana sy ahazo ny fiainana
mandrakizay.
Na ahoana na ahoana anefa dia tsy azo lavina, ary voaporofo eo amin'ny fiainana
andavanandro, fa izay rehetra noariana dia manana ny ilàna azy (utilité), ny lamina na fandaharana mandrindra azy (ordre), ny lalàna mifehy azy (lois) mba ahatratrarany ny fahalavorariana ao amin'ny fiafarany (finalité). Ka na inona firehan'ny olona tsirairay dia tsy azo hodivirana mihitsy ny
Fahalalana, izay maha-sarobidy ny fianarana sy fampianarana.
Koa arak'ireo voalaza eo ambony ireo, dia azo lazaina fa akora fototra tena sarobidy tokoa ny fahalalana
ny Tantara maha-Malagasy fahiny, satria fanoitra lehibe ho an'ny fivoaram-piainana sy ny fampandrosoana izy ho an'ny tsirairay, na ara-batana izany, na ara-panahy. Ary ny "finoana fotsiny ihany" dia tsy misakana
|
Connaître l'Histoire de
Mada sur Rainizafimanga.com (
...
)
|